GUDSTJENESTER

Kirken i Hinnerup tilbyder forskellige gudstjenester.
Højmessen ligger normalt søndag formiddag, men der er også eftermiddags- og aftengudstjenester, både på hverdage og om søndagen, som har forskellige temaer. Børn og unge har deres egne gudstjenester.

Gud og spaghetti

DÅBSGUDSTJENESTER

Dåben er normalt en del af søndagens gudstjeneste, men den kan også foregå ved særlige dåbsgudstjenester. Den lokale kirke beslutter, hvornår og hvor disse særlige dåbsgudstjenester finder sted.

Hos Kirken i Hinnerup er der mulighed for særlig dåbsgudstjeneste, som udgangspunkt den første og tredje lørdag i hver måned og der skiftes imellem Grundfør Kirke og Haldum Kirke.

Ved ønske om dåb kontakt Hinnerup Kirkekontor på:
Tlf 86 91 15 11 eller mail: [email protected]

Læs mere om dåb Her

HØJMESSER

Kirken i Hinnerup har normalt én højmesse hver søn- og helligdag. Oftest ligger højmessen kl. 09.30 eller kl. 11.00.

Ved hver altergang bruger vi saft i stedet for vin.

Søndagens prædikentekst kan du finde på Bibelselskabets hjemmeside

Søger du en bestemt salme, og vil du gerne høre/lære melodien kan du benytte dette link til dendanskesalmebogonline.dk

Vil du gerne have en sms forud for højmesserne, kan du tilmelde dig sms-service her.

GUD OG GODNATHISTORIER

Tag nattøj, sut og bamse med og kom til børnegudstjeneste i sognegården.

Med Gud og godnathistorier sætter vi tempoet helt ned og tager en ældgammel tradition op med, at vi efter fællesspisning, mødes under stjernehimlen og fortæller godnathistorier.

Aftenen starter kl. 17.00 med en aktivitet for de større børn. Derefter spiser vi sammen og så skifter vi til nattøj og finder dyne, sut og bamse frem.

Vi slutter af under stjernehimlen, hvor der er hyggeligt med puder og tæpper – vi synger, hører en fortælling og beder Fadervor. Her vil være afslappet og roligt, og afslutningen på en travl dag, bliver med samvær og kvalitetstid.

Aftenerne er målrettet 0-5-årige og deres voksne.

Maden koster kr. 35,- for voksne og børn er gratis.

FAMILIEGUDSTJENESTER

Er en del af et samarbejde imellem Kirken i Hinnerup og Søften/Foldby kirker. Gudstjenesterne har til formål at række ud til de mange børnefamilier i vores sogne. Der vil i løbet af året være ca. 4 familiegudstjenester, som vil blive afholdt skiftevis i kirkerne.

UNGDOMSGUDSTJENESTER

Vi afholder ungdomsgudstjenester, der i både form og indhold er i øjenhøjde med unge.

ANDRE GUDSTJENESTER

Er de planlagte konfirmationsgudstjenester, de særlige gudstjenester omkring jul, påske og pinse, meditative gudstjenester samt de gudstjenester, som ligger sent eftermiddag eller aften.

• Højmesse i Grundfør Kirke ved Daniel Henoch Rasmussen
    28. juli 2024  11:00 - 12:00

Kollekt: Menighedsplejen

• Gudstjeneste på Hinneruplund ved Morten Krogh Nielsen
    30. juli 2024  14:30 - 15:30

Gudstjenesten er åben for alle, såer du pårørende til en beboer er du også velkommen til at deltage.

• Højmesse i Haldum Kirke ved Morten Krogh Nielsen
    4. august 2024  09:30 - 10:30

• Sommeraftensgudstjeneste i Haldum Kirke ved Iben Albeck
    8. august 2024  19:30 - 20:30

Ninna Hedegaard Morsing er uddannet klassisk slagtøjsspiller ved Det Jyske Musikkonservatorium og deltager denne aften på Marimba.

• Højmesse i Haldum Kirke ved Jakob Fink
    11. august 2024  11:00 - 12:00